Frank oooov Gehry, Titanyum ve CATIA üçlemesi…

7 10 2006

“”İspanya’nın şarabıyla ünlü Rioja bölgesinde yüzlerce dönümlük üzüm bağları ortasında ilginç bir otel hizmete girdi. Şarap oteli…

İlginç yapısıyla dikkati çeken otelin mimarıysa dünyaca üne sahip Frank Gehry. Bilbao’daki ünlü Guggenheim Müzesi, Valencia’daki Santiago Calatrava Opera Evi, Madrid’deki Sir Richard Rogers Havaalanı hep Frank Gehry’nin imzasını taşıyor. Ünlü mimarın son şahaseri olan otel, 150 yıllık bir içki dükkanının yerine inşa edildi.””

Evet gerçekten süper olmuş. Frank Gehry’nin son şaheseri olarak tabir edilen yapının 150 yıllık bir yapı yerine konuçlandırılması hoş. Ayrıca şaheser olarak gösterilen yapıdan Gungenheim ve Disney Concert H. gibi gibi birkaç tane daha vardı sanki tıpatıp.

Mimarlığın M sinde dolaştığım ilk günlerden beri bile bir dolu yapıya imzasını atan yılların mimarı sevgili O.Gehry, şu an mimarlığın neresinde bilemiyorum ve hiç bi zaman da bilemedim. Yaptığı, mimarlığın sanal mimarlıkta anlam bulmaya kastırılması durumu ile post moderniteyi karıyormuş gibi görünüp gerçek kullanıcıyı kullanmak gibi geliyo bana. Kıçına kalem takıp bi kaç bişi çizittirip, CATIA denen yazılıma teslim edip, bir kaç tuşla yüzlerce seçenek çıkaran cihaz ve maketleri ardında kendine bakıp”vayy bee,ben iyi bir mimarım” diyebilmek… Ve yine ardında bunu dekonstrüktivizmde kardığını söyleyebilmek.

Gungenheim’ın turistlerin ilgisini çektiğini elbette biliyoruz. E iyi, hoş, peki… Formu ve metalik görünümüyle yine şaheser olarak adlandırılıyor ona da ok, hadi pek örneği yoktu önceden. Lakin dikkatler neden yapının titanyum cephelerinin güneş ışığını bir ayna gibi yansıtarak çevredeki tüm yapıları rahatsız ettiğine çekilmiyor hiç bir zaman ya da sonrasında cephelere çeşitli sundurma, eklentiler yapılıp olan güzelliğin de kaybedildiğine. Mimaride tekrarcılığın zaman zaman heyecan yarattığına inanmamak güç elbet ama aynıcılık başka bişi. Birbirinin kopyası olanlar fln. Neyse ahkam kesme, protest, ukala bir modda bahis etmiyorum. Sadece yine ve yine aynı sıradanlığıyla aynı duruşta bir heykele herkesin hayran kalabilmesini anlayamıyorum.

Şarap ve yıllanmışlığın masalımsı olgusunu 150 yıllık yapıyı kaldırıp, yine titanyum eşliğinde bu defa “şarap” a empoze etmeye kasmakta salak saçma bir çelişki görüyorum. Ve son olarak, yapının bu eğrisel formunun neyi temsil ettiğini söyleyerek, susuyorum.

“şarap şişesi kapağı ambalajı”  vauwsss!!! bu zalak ve “şey” tabirli forma -çekilen kötü fotolara yapıştırılan uzun saçma senaryolar gibi- bi senaryo ekleme çabası yeterince itici.

Hadi sustum, baydım, öf ….

Reklamlar

İşlemler

Information

8 responses

7 10 2006
SeSar

yafu dediklerine sonuna kadar katılıyorum. bence baktı mayası tutuyo devamını da getiriyo. ben de 3. sınıfdaken “bok” konseptli spiral yükselen bi yüksek bina yapmış hatta otoparkını da böbrek şekilli çözdüğüm için hocalarımısdan en güzide olanı mt mesut bana: “böle otopark mı oluır kepazelik bu” şeklinde zırwalamışdı. ne diyim gungenheim düşsün kafasına.

ve bu arada bence belli concept yok bu projede sonradan “eee şarap ambalıjı yafu” şeklinde concept koymuış bile olabileerrr.

7 10 2006
i-düşsel hayvan (BB)

Ben sayın mimarımıza “ig-nobel ödülü” vermeyi teklif ediyorum. Kendisinin Francis Fesmire ve Randloph Blake’den farkı yok gibin… dırım dırımm dırımmm… hiiiiii!!! ne diyorum ben ayıpp…

7 10 2006
SeSar

ehuehe size artııı artı katılmamak elimde değil. ben gene de ginger rogers ve fred astaire üzerine bişi demiyorum ama ozman da 13-14 sene önceydi. artık eilne bi pardoşen kağıdı alarak mızrak ucunda çevirip yere attığını sonra da çıkan formu yanındakilere çizdirdiğini savunuyorum. 😀

7 10 2006
savaslan

inşallah titanyumdan yansıyan güneş ışığı bağlara zarar vermez ?

hayal gücü yaratıcığı geliştirdiğine ve hayal gücüde görü ile alakalı olduğundan güzel olan fikir edinmek ve kendimize bir cizgi oluşturmak babında faydalı olmuştur heralde asla ve daima olabilecek şekilde.

her zaman iyi bir etkileşim olması söz konusu alamaz ama bir etkileşim olacağı kesin bu yüzdendirki bize biz olmayı hayal gücüyle yardımcı olduğu için teşekkürler Frank Gehry 🙂

11 10 2006
sonic

ben mimari sanattan pek bişey anlamam ama mimarların herşeye rağmen doğadan esinlendiklerini düşünüyorum,doğadan esinlenen birşeyin bu yapı gibi zihinleri rahatsız edici bi şekilde olmaması ne bileyim sanki şey gibi durmuş ilk bakışta ööle geldi banaa ”at şeyine kelebek gonmuş” (demiştim ben anlamam diye)

11 10 2006
SeSar

aslıların ofisinde sergi alanını yenileyecez. ama ben “du bi konsepte ihtiacım war” dedim. sora da sçıp geldim wc e. eee banyo sergisi yapacaksan konsept uygun olmalı kanatindeyim

şarap evi = şarap şişesi kapaı ambalajı hesabııı

17 10 2006
i-düşsel hayvan (BB)

sesar süper fikirler geliyo aklıma. Özellikle wc deyken tasarasım geliyo. Yakında senle paylaşıcam yeni mimari fikirlerimi, çığır açıcas resmen. sen daha durr daha durrr…

17 10 2006
SeSar

yaf ben hala duruom da bişi çıkmadı senden. du dur nere kadar hani. fikir dedin eurekadır, o an çıkar ben konsept in üzerinde yattımm şarap şişesi kapaı mantalitesileen, knorr hazır çorba kremalı mantarlısından concept yarattım hemi de şıkır şııkııırrr

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s




%d blogcu bunu beğendi: