Tsubasa

9 08 2006

Bugün yabancı ve genelde izlemediğim bir kanalda beni geçmişe götüren ve güldüren bir çizgi diziye denk geldim. TSUBASA. Küçükken annemin yaptığı kek in yumurtalı-şekerli mayasının kalıba döküldükten sonra kalan kısmını, önce kaşıkla sonra parmaklarımla bin zevk alarak yediğim ve bitmesini lstemediğim dakikalarıma ortak çizgi film. Tsubasa, bitmek bilmeyen futbol aşkı insanı. 10 numaralı forması, rakipleriyle sonradan kurduğu dostluk ve aile yaşamının bir şekil içine katmasıyla beni büyülerdi. Büyülemek derken yine de çok çok sevdiğimi hatırlamıyorum ama bende bir etki bıraktığı kesindi. Kankası Taro ile attığı voleli goller falan allaaam. En bomba sahneleri, Tsubasa’nın gol atarken yavaşlayan hali ve ardından kaleye giren topun ağlarda 10 dk boyunca asılı kalması, yerçekiminin yalan olduğu anlar..:) O anlara işte cidden kıl olurdum, içim içimi yerdi. Dizi zamanının yarısı gollere giderdi resmen. Hadi artık ekranda hep aynı resim, bitsiinn diye dellenip dururdum ama bitmezdi işte. Golün sevinci ve önemli anları ağlara değen toptan ziyade, oyuncuların birbiri üstüne atlaması, sevinç haykırışları ve seyirci coşkusudur kardeşim. Ekrana bakıyoruz, ağ ve top! Eeee… Yine de anime nin önemli noktalarından olması ile dünya literatüründe başarılı bir örnek diip susmam lazım ) Tsubasa seni çok özledim…Annecim keklerini de:)

 İzleyelim

🙂

İşlemler

Information

31 responses

9 08 2006
murakami

beni de gerilere götürdü bu yazı. 86-89 arası roma’da ortaokulu okuduğum yıllara. orada bu çizgi filmi Holy e Benji olarak izliyoduk biz. Bu futbolcu oğlan Benji’ydi sanırım. Karizma bi kaleci vardı o da Holy. Tam tersi olması da muhtemel tabi aradan 20 sene geçmiş. Ben de severek izlerdim. Biz de okulda futbol oynardık ama benim toplarım hiç öyle alevler çıkartarak gitmezdi. Hatta olimpiyat stadında turnuva yapılmıştı yabancı okullar arası, dilim dışarıda koşmuştum bi o kale bi bu kale. Vay be.

9 08 2006
krlyn.

yakiranın atının adı neydi ?

9 08 2006
rethink

🙂

9 08 2006
u. flying object

düldül desem çok atmış ve saçmalamış olucak:) bak benim de aklıma takıldı. araştıralım.

9 08 2006
S3elli

yumurta toplu tsubasa:)

9 08 2006
masisgozbek

brao t-u-subasa! 🙂

9 08 2006
fixxxer

ben en çok sahanın meyilli olmasına bayılıyodum adamalar saatlerce top sürüyodu kale ortada yok.. bide kartal vuruşumu ne vardı belkide o başka bi çizgi filmde olabilir ama aklımda öle kalmış yıllarca o vuruşu yapmaya adadım kendimi ama nafile.. bacaklarım ayrılmadan bende vazgeçtim bu sevdadan 🙂

9 08 2006
pinkkie

sizce de bahsi geçen topun küre/yuvarlak değilde safedilen güçle birlikte oval/yumurta şelkine bürünmesi düşünülesi bir durum değil midir?? sorarım size..

9 08 2006
dusselhayvan

çok zekisiniz pinkiiee. ne diiim. ben de neden acebaa diye düşünüp durduumm saatlerdir:) yalnız ben o topçeizin dikdörtgen, prizma şekillerini bilem gördüm, vallaha….

9 08 2006
efekan

vazgecilmezlerimin arasında yer alan cok güzel bir pembe futbol dizisidir onun yüzünden derse bile gec kaldığım günleri bilirdim:))

9 08 2006
pinkkie

vallaha mı?!

9 08 2006
dusselhayvan

evt pinkkie vallaha hatta billaha…:)

9 08 2006
Hitokiri

Ya neydi bu bee ben Wakabayashi(kaleci oğlan) ye hastaydım. Hatta bende kalecilik yapardım mahalle takımında ve sırf Wakabayashi e olan hayranlığımdan kırmızı bir sweatshirt giyerdim. hehehe
İlk bölümlerden birinde Tsubasa topu otobüsün altından bir şutla yollardı ve top ordan geçip Wakabayashi ye giderdi. Aahh ahh özledim ulen tsubasayı 😦

9 08 2006
poynex

bu eşşeğin adı yakarikiku bide yukarda dolapdereli şoparlar var bu çocukta aynı onlar gibiydi evden sabah çıkar mal gibi o mahallede iki tur atar kunduzla filen konuşur akşam gelir dizi biterdi… gençlik nereye gidiyor varmı böle bişi yok bunu serederken okula geç kalmış filennn yapmayın kardeşim yaa ….

9 08 2006
dusselhayvan

bunlar çok iyi paslaşırlardı cidden hiç sorun olmazdı. önemli olan golcümüzün yeri ve anlamıydı. tsubasa golü atardı, taro pas atardı fln. alllaam direk izleyesim geldi:) getirin bana captain tsubasa

9 08 2006
Hitokiri

izlemek ne kelime soyle bir araya gelip parti formunda izlemek lazım ki tadı ayrı bir çıksın. Tsubasa nın dağın başında topu dikip Wakabayashi ye yollamasi geldi şimdide. Hakikaten izlemek lazım böyle konuştukça gaza geliyor insan.

9 08 2006
dusselhayvan

alllaaaaam evt:) herif bayırdan sallıyo kaleyeee 10 günde geliyo top mu artıkın nese işte:) arkimde resmen serisi var manyaklık boyuta ulaşmışları var:)

9 08 2006
Hitokiri

o manyak boyutlarında ki sahsiyetlerden biride benim ama elimde bu seri yok yakındır bende bulucam bunu 🙂
(bir an durur ve sağ alttaki rafa bakar) Ohaa karışmış benim arşiv iyice düzeltmek lazım 🙂

9 08 2006
dusselhayvan

zuhauhuhauhau:) demek var bişiler…

9 08 2006
Hitokiri

Var söylemesi ayıp. (o zaman niye sölüyon öküz müsün nesin? )

Aah tsubasa ah çocukken hep her zaman koşunca biten sahaların gibi yiyince bitmeyen bisküviler istemişimdir. Yaa neyse iyice konudışı oldu bu:)
2002 de mi ne Road to World Cup 2002 die yeni birserisi daha çıkmıştı bu tsubasa nın hatta Kanal D de vermişti ama izlemek nasip olmadı. Sadece bir bölüm izlemiştim ve ohaa koca adam olmuş bunlar diyebilmiştim. Ama tsubasa hala 10 numaraydı Maradona mübarek 🙂

9 08 2006
dusselhayvan

aaaah evt:) büyümüştü resmen ki kanal d forumlarında dönüyodu, nolur tekrar oynatın die. tekrar oynattılar mı bilmniyorum ama oynatsalar şimdi kahkahalar içinde izlerim. cidden özledim yaaa. bööle parfüm kokusu kalır ya burnunda bu da öyle bişiler anımsatıyo bana:)

9 08 2006
Hitokiri

Sonra bir de ikizler fln vardı dişlek ve uyuz tplemeler olarak gezerler maymunluk edip bizi güldürürlerdi. Birde bazı dram bölümleri vardı ki bu animenin onlarda üzerdi insanı yok biri fakir öbürü kanser. Oy anam içim bayıldı. -Quit

10 08 2006
sezercix

İşte buydu benim çizgi filmim.Misaki,Tsubasa,Hyuga,Wakabayashi ve diğerleri.Önce ufak çocuk olarak geldi Stetsu’ya rakip oldu nankatsu olarak.Onlarla berabere kaldı birleştiler Nankatsu adında.Okullar arası turnuvada birinci oldurlar.Zaman o kadar hızlı ilerledi ki lisede eş birinci oldular Taho yani Hyuganin takımıyla.Vee işte en büyük an geldi.Milli takım oldu.Japonyadan yüzyılda çıkıcak takım bi anda çıktı.Rüya takım 11 oyuncunun 11i de mükemmel.Bu seferki rakip Schneider.Alman yani Sarı yılan(annecimin tabiri:D).Ve yine şampiyonluk.Bu çizgi filmi unutmak mümkün deil.

12 08 2006
Hitokiri

İşte son cümlen noktayı koymuş kesinlikle unutmak mümkün değil. Tsubasa Forever : )

15 08 2006
savaslan

hey gidi heybe maç maçlar enaz 5 bölümde bitmezdi o maç sahanın ortasında sanki bir dağ varmışta koşmaya başlarken kale gözükmez hep bi ufuk cizgisi vardır ve o tepeye gelince heyecan yükselir ve o ana kadar hep kabiliyetsiz elemanları bir hareketle geçmiştir ama o tepeden sonra herşey değişir zaten bu ana kadar 3 bölüm geçmiştir zaten ve işte kale gözükür gözlere zoom gelir bi yandan donar futbolcular olaya anlam ve mana katan kendiyle hesaplaşan konuşmalar başalar
-kurtarmalıyım asla bu golü yiyemem
-hadi bu golü atıp maçı bitirmeliyim

not: gol olur maç biter oynanır maçlar bu arada nedense

ve çok hırslı bir karşı takımın kaptanı çıkar birden sanki sihirbaz birden önüne çıkar adamımızın ve bi tırsma başlar heyecan başlar ve elemanlar bi anda uçmaya başlarla yerden ayakları kesilir geçmişten gelen ninja ruhu çıkar ortaya birden top bile kendi dogasının yapamıcağı olağan üstü bir top halini alır o andan itibaren her hareketin bir adı vardır o nalar ki başladımı yandın durmadan sahne tekrarlarıyla seni çocuk yerine koyarlar ( sen aptalsın anlamamışındır bak burası çok heyecanlı durdurup yeniden seyret dercesine ) ve önemli sözler ve hareketler tekrarlanır ve sonu gelmeyen anlar başlar slow slow seyrederken bekleki top kaleyi bulsun 3 bölüm daha geçsin maç bitsin ve maçın kahramanı tek başına kendi yoluna devam etsin

bide arada bir konuk cool sesiz kimseyle konuşmayan herkesin tırstığı üstatlar gelir bi resital veriri giderler oda enteresan bi olaydır tabi

aslında şimdi anlıyorum türk erkeğinin zamanı durduran anların bir kadının gözlerinde değilde karşı takıma küfür ederken olmasının sebebi sanmasını cocuklarınızı uzak tutun aman haaa 🙂

18 08 2006
bugrak

Akıllara zarar.Bir atak 25 bölüm sürüyodu.

22 08 2006
Burak S.

hakkaten ne izleridk ya, ah Şeker Duvarı ah…

22 08 2006
Burak S.

eh tsubasa sevenlere Shaolin Soccer önermemek olmaz 🙂

22 08 2006
deniz

shaolin soccer evet kesinlikle hahahaa:)

22 08 2006
pinkkie

Demir kafa ve altın bacak fung’un hastasıyım..

tek geçerim:)

25 07 2007
mc_jako

beyler bende cok özledım ya bıdaha werselerde ızlesek.he bu arada ınternetten de bulamazmıyız butun serılerını bılen varsa solesın lutfen.ahhahh

Bir Cevap Yazın

